Sajtómegjelenések - Tavaszi és őszi Fitness Company kongresszus

Megjelenés: 2009

Már nem is csodálkozunk, hogy ez is „átúszta” az Atlanti-óceánt.
Amerikából érkezett hozzánk ez az új irányzat, azoknak találták ki, akik konditerembe járnak. Nagyon kemény erő- és állóképességi munka, főként azok igénylik, akik nem tudnak annyi időt egy-egy edzésre szánni. A drillingtől garantáltan elfáradnak, pedig egyszerű gyakorlatokból áll össze az óra.

Nagyfokú izomterhelés
Zalaegerszegen, ahol Kata dolgozik, főként a férfiak kedvelik ezt az edzésformát, amely egy akadályversenyhez hasonlítható. Olyanokra kell gondolni, mint 20 db fekvőtámasz, guggolás, szökdelés, futás, vállizomgyakorlat súlyzóval, gumiabroncsokon átugrás, azok terelgetése, futás rúd felvételével, ingafutás. A célba meghatározott időn belül kell beérni. A férfiak általában hat, a nők két kilóval végzik a súlyzós gyakorlatokat.
A lábgyakorlatokban egyértelműen a nők bírnak többet, s Kata szerint ez azért van, mert az aerobic órákon a nők sok kitöréses és más lábmunkát igénylő gyakorlatokat végeznek.

Gáspár Kata drilling órája. Kiváló izomerősítés, testformálás


Az órák felépítése
Az órák 60 percesek, az elején komoly bemelegítéssel, a végén nyújtással. Ezek nagyon fontosak, egyrészt a sérülések elkerülése miatt, másrészt az izmok itt valóban komoly terhelést kapnak. Mindig ügyel arra, hogy állóképességi rész is legyen beépítve, mert ez nemcsak arról szól, hogy izomzatunk erősebb, tónusosabb legyen, hanem keringési rendszerünk megfelelő terheléséről, egészségünk megőrzéséről is.
A szabadban, ha egy atlétikai pályán végezték a drillinget, akkor például lehet a befejezés két kilométer lazító kocogás. Ezzel a test megnyugszik, kilökődik a tejsav a szervezetből, de még így is számítani lehet egy kis izomlázra. Heti két edzéssel edzőtábort is szerveznek, ahol különféle szintű akadálypályákat dolgoznak ki, s ezek közül lehet választani.

Az aerobic teremben
Ezt a formát kihívásos gyakorlatokkal tudják megvalósítani, mert nem szeretnék, ha az átlagember megijedne a túlbonyolított feladatoktól. Kata bemutatójában fekvőtámasz és annak variációi szerepeltek. A kongresszuson az éppen akkor a teremben lévő step-lépcsőt ügyesen felhasználta, hogy egyrészt színesítse óráját, másrészt jobban motiválja a résztvevőket egy-egy mozdulat végrehajtására, például az eszköz átugrására. Egyébként is ajánlatos különféle eszközöket használni.

a jó trénerrel végzett óra keményen megmozgat mindenkit, nem marad el a fogyás, az állóképesség növekedés


Egy drilling-óra terve
Bemelegítés
Állóképességi rész – olyan gyakorlatok, amivel meg lehet emelni a pulzusszámot
Lábgyakorlatok – combra, farizomra kitörésszerű feladatok
Állóképességi rész
Felsőtest – váll, bicepsz, tricepsz
Állóképességi rész
Törzsizom – has, hát – felületes és mélyizom erősítése – a gerinc védelme és tartása miatt. Nagyon jó eszköz erre a softball. Ez egy nagyon hatásos kisméretű labda, ennek segítségével mennyiségre nem kell nagy számú gyakorlatot végezni.

Kata kedvenc hasizom-gyakorlata:
Az egyenes hasizom felső és középső részre
- a dereka mögé teszi a labdát, onnan történnek a nagy és pici felülések
Az egyenes hasizom alsó részére
- fekvő helyzetben a térd között van a labda, a mell fölé húzzuk, és még össze is kell szorítani, így még erőteljesebben dolgoznak az izmok
A ferde és egyenes hasizmokra
- oldalfekvésben a labda a bordák és a hát mögött van, s ebből a helyzetből kell felemelkedni,
a felüléseket lehet variálni, normál tempó, pici mozdulat, megtartás, és ezt még mindig lehet kézi súlyzóval fokozni.

itt nem csak a hasizom, a láb, a fenék és a fogyózás kap szerepet. egészségünk közérzetünk szintén figyelmet kap


A gyógytornászok
nagyon fontosnak tartják a statikus izmok erősítését, mert a hétköznapokon ezekre nagy feladat hárul. Mindazok a feladatok hatásosak, amelyeknél a gravitációval szemben kell az egész testet tartani, sőt még dolgozni is. Erre nagyon jók az alkar- vagy fekvőtámaszos helyzetek, amiben a kart, lábat kell emelgetni, vagy lépkedni velük.

Kata sztorija
Zalaegerszegen az egyik labdarúgó kikerült Angliába egy csapathoz, ő mesélte Katának, hogy ott ezeket a fekvőtámasz-gyakorlatokat két percig kell tartani. Nagyon kemény felmérés a beugró, s annak ellenére, hogy esetleg szerződése is van, ha nem tudja teljesíteni, akkor elküldik az illetőt. Mivel a focisták jártak edzésre Katához, ezért ez a gyakorlat nem érte váratlanul Angliában, de a kétperces kitartás még neki is sok volt. Nagyon jó érzés, hogy a zalaegerszegi edzések is hozzásegítették ezt a sportolót a jó szerepléshez.

a tréneren látszik, megvolt az aznapi sport. a fit-way örült, hogy bemutathatta nektek ezt az igazán fitt ágazatot.
fitway.hu


vissza az előző oldalra

Órarend

Képgaléria

Videógaléria

Zeneletöltés
Hallgassa otthon is
az edzések zenéit!

Rendezvények

további rendezvények

Legfrissebb a blogról

teljes blog megtekintése